Życzenia na wakacje
Z przyjemnością informujemy, że nasze przedszkolaki z grupy IV zajęły I miejsce w Przeglądzie Małych Form Scenicznych. Serdecznie gratulujemy !
Nauczycielki z grupy „Żabek” składają gorące podziękowania p. Olafowi Oleszczukowi i p. Konradowi Siudyle za pomoc i zaangażowanie w malowaniu sali dydaktycznej.
Katarzyna Przybyła, Katarzyna Pawlak
Witamy na naszej stronie internetowej
W codziennym funkcjonowaniu przedszkola, poprzez edukację w formie zabawy maksymalizujemy szanse rozwoju osobowości każdego dziecka, wspomagamy kreowanie się jego indywidualności i samodzielności, kształtujemy dobre relacje z rówieśnikami i dorosłymi. W przedszkolu dziecko uczy się wiadomości i rozwija swoje zainteresowania podczas zabawy tematycznej, konstrukcyjnej, nabywa sprawności przede wszystkim w zabawie funkcjonalnej. Sens zabawy jako całościowej formy zachowania dziecka w wieku przedszkolnym nie wyczerpuje się w jej wpływie na działalność poznawczą i praktyczną. Jest zabawa jednocześnie wprowadzeniem dziecka w świat społeczny, w rządzące nim prawa, w jego systemy wartości. staje się to możliwe, gdyż na miejsce realnego świata stwarza się świat fantazji i nie tylko taki, który można sobie tylko wyimaginować, lecz taki w którym można działać, realizując najśmielsze pomysły, ucieleśniając w nim różne formy społecznej aktywności.
MISJA
Misja Przedszkola Miejskiego nr 5 w Będzinie:
Naszym marzeniem jest, aby dzieci bez widocznego wysiłku, bez dużego stresu, bez płaczu osiągnęły granice, które będą nas zdumiewały. Aby były niezwykle pomysłowe, miały bogaty słownik, rysowały, malowały, śpiewały i tańczyły oraz posiadały niepohamowany głód wiedzy.
Naszym celem jest:
– tworzenie warunków dających możliwość rozwoju każdego dziecka
– stworzenie jednolitego i spójnego systemu wychowawczo – opiekuńczego
– zapewnienie zestawu programów gwarantujących rozwój edukacyjny dzieci i organizowanie procesu kształcenia zapewniającego rozwój każdego dziecka
– dążenie do osiągania jak najlepszych efektów edukacyjnych
– tworzenie warunków do rozwoju kreatywności dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności.