• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Grupa 3

Email

Wierszyk na grudzień

 

Usiądź z nami Mikołaju,
Pewnie się zmęczyłeś.


Żeby nas odwiedzić dzisiaj,
Szmat drogi przebyłeś.


Na twój przyjazd przedszkolaki
Od dawna czekały


I dla ciebie upominki
Też przygotowały.


Teraz my ci zaśpiewamy
I wierszyk powiemy,


Jesteś naszym przyjacielem,
Wszyscy o tym wiemy.


Na krzesełku w ciepłej sali
Zakolęduj z nami


Bardzo wszyscy się cieszymy,
Nie jesteśmy sami.

 

Wierszyk na listopad


Władysław Bełza — Kto ty jesteś? — Polak mały. — Jaki znak twój? — Orzeł biały. — Gdzie ty mieszkasz? — Między swemi. — W jakim kraju? — W polskiej ziemi. — Czym ta ziemia? — Mą Ojczyzną. — Czym zdobyta? — Krwią i blizną. — Czy ją kochasz? — Kocham szczerze. — A w co wierzysz? — W Polskę wierzę.

 

 

 

Piosenki z porannego kręgu polisensorycznego

 

 

DZIEŃ DOBRY, DZIEŃ DOBRY

 

Dzień dobry, dzień dobry, wszyscy się witamy,

dzień dobry, dzień dobry, dobry humor mamy.

Dzień dobry, dzień dobry, słońce jasno świeci,

dzień dobry, dzień dobry, Pani wita dzieci.

Dzień dobry , dzień dobry, podaj prawą rękę ,

dzień dobry , dzień dobry, zaśpiewaj piosenkę

 dzień dobry , dzień dobry, jest bardzo wesoło,

dzień dobry , dzień dobry, zróbmy wszyscy koło.

 

WSZYSCY SĄ

 

Wszyscy są! - pokazujemy rączkami dookoła

Witam was !

Zaczynamy, już czas.

Jestem ja, - pokazujemy oburącz na siebie

Jesteś ty, - pokazujemy oburącz na partnera

Raz, dwa, - 2 klaśnięcia oburącz w dłonie.

 

POWITANIE Z DMUCHANIEM ŚWIECZKI

 
Witaj (imię dziecka), witaj (imię), - machanie raczką 
Jak się masz, jak się masz,
Wszyscy cię witamy, wszyscy cię kochamy,
Bądź wśród nas. - dziecko zdmuchuje świeczkę.
 

MAGICZNA LICZBA SIEDEM

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

To jest 5 (uderzamy prawą ręką w lewe ramię)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

To jest 5 (uderzamy prawą ręką w lewe ramię)

To jest 6 (uderzamy lewą ręką w prawe ramię)

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

To jest 5 (uderzamy prawą ręką w lewe ramię)

To jest 6 (uderzamy lewą ręką w prawe ramię)

To jest 7 ( robimy „Indianina” uuuuuuu).

 

RĄCZKI ROBIĄ KLAP, KLAP, KLAP

Rączki robią klap, klap, klap.
nóżki robią tup, tup, tup.
Tutaj swoją główkę mam
i na brzuszku sobie gram.
Buźka robi am, am, am,
oczka patrzą tu i tam,
tutaj swoje uszka mam
i na nosku sobie gram.

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Nadszedł czas wakacji
22 - 26 czerwca 2020
 
 

1. Posłuchaj opowiadania Małgorzaty Strykowskiej - Zaremby „Wakacyjne podróże”.

Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym

myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu.

Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni,

wyjęła z szafy wielki globus i postawiła go na podłodze.

Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie.

Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała

się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami

Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa

i zaraz Azja i Australia.

Australia,

Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale.

W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata.

A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada.

Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które

jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce

Południowej.

Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym

sobie – przeciągnął się leniwie.

Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać

z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa.

No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy!

zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.

A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada.

Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu.

Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie

zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym

kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się

zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji

na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw

z dużą okrągłą piaskownicą.

Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata.

Jest tam plac zabaw? – spytała Ada.

Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i...

Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada.

Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek.

Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada.

To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus.

Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa.

Tu!

Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli

śmiechem.

Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek.

Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej

przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani

dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu.

Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki,

pszczoły – zachwalała Ada.

Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata

i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków.

Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to

był najlepszy z wakacyjnych planów.

Rozmowa na temat opowiadania.

Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

Co wskazywał palec Olka?

Co wskazywał palec taty?

Gdzie chciała pojechać mama?

Co wspominała cały czas Ada?

Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

2. Rodzicu porozmawiaj ze swoim dzieckiem na temat wakacyjnych planów na podstawie ilustracji i prezentacji.

 
 alt

3. Prezentacja o wakacjach:

https://view.genial.ly/5ed7c1a7fa75bb0d9d179c02/presentation-lato-czas-wakacji

4. Zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=r5lNKk0Ntzo

5. Naucz się na pamięć wiersza I. Salach „Wakacje

Recytacja – indywidualna; wymyślanie przez dziecko prostego ruchu interpretującego wiersz.

Pojedziemy na wakacje

razem z mamą, razem z tatą.

Zabierzemy piłkę, namiot

i skakankę. Co ty na to?

Słońce, woda, las już czeka,

wszystkie dzieci woła.

Zabawimy się wesoło

przed powrotem do przedszkola.

     6. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co powinno się znaleźć w plecaku, gdy wybieramy się na wakacje?

Dzieci nazywają przedmioty przedstawione na obrazkach, np. latarka, kamera, buty, spodnie, koc, bluza, skarpetki, czapka, mydło, okulary, wazon, grabie, telewizor, tort, kogut; wyszukują wśród nich te, które przydadzą się podczas wakacyjnych wędrówek.

7. Rysowanie w kolejnych plecakach tego, co dziecko chciałoby wziąć w góry, nad morze i na wieś.

 alt

8. Praca plastyczna - uzupełnij białe pola plasteliną.

 alt

9. Ćwiczenia słuchowe – podziel nazwy obrazków na sylaby.

Naśladuj odgłosy wydawane przez te pojazdy.

 alt

10. Pamiętaj o bezpieczeństwie na wakacjach - rodzicu przeczytaj dziecku cenne wskazówki.

 
 altaltaltaltaltaltalt

11. Zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy&index=10

12. Narysuj gdzie chcesz jechać na wakacje

alt

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Język angielski
22 czerwca 2020
 

Temat zajęć: Śpiewamy piosenkę ‘’Tick Tock- Every day’’

Dzisiaj będziecie śpiewać piosenkę razem z żółtym żuczkiem .

Piosenka dostępna jest na kanale YOU TUBE , wpisujemy BABY BEETLES TICK TOCK tytuł piosenki ‘’Tick Tock- Every day’’

 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Język angielski
24 czerwca 2020

Temat zajęć: Śpiewamy piosenkę ‘’Good morning – Dzien dobry ’’

Dzisiaj będziecie śpiewać piosenkę razem z żółtym żuczkiem .

Piosenka dostępna jest na kanale YOU TUBE , wpisujemy BABY BEETLES TICK TOCK tytuł piosenki ‘’Good morning ’’


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Temat tygodnia: Projekt sport
15 - 19 czerwca 2020
 
 

1.Rytmiczna rozgrzewka w podskokach – dzieci słuchają piosenki i wykonują czynności z tekstu np. Kto lubi klaskać? - dzieci klaszczą.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2.„Zrób to co ja” – ćwiczenia pamięci ruchowej.

Rodzic pokazuje dziecku sekwencję ćwiczeń, np. podskok, przysiad, obrót itp. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie ćwiczeń i ich kolejności i odtworzenie ich samodzielnie.

3.Zagadka – rodzic czyta a dziecko zgaduje

Ci go uprawiają,

co o zdrowie dbają.

Mówią, że każdy ruch

to zdrowy w ciele duch. /sport

4.Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej „Gimnastyka”

Rano wstaję, wkładam dres.

Otwieram okno, miło jest.

Skaczę w górę, skaczę w bok,

i do tyłu robię skok.

Ręce w przód, ręce w tył.

Ćwiczę, abym zdrowy był.

 

Rozmowa na temat wiersza:

• czym była mowa w wierszu?

• Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe?

• Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć?

• Czy gimnastyka to także uprawianie sportu? Dlaczego?

5.Ćwiczenia gimnastyczne:

• Dziecko maszeruje po pokoju na sygnał wydany przez rodzica zatrzymuje się w miejscu, przyjmując dowolną pozę w staniu na jednej nodze.

• „Skok przez płotki” - na podłodze rodzic układa apaszki/szaliki w odległości jednego kroku. Dziecko pokonuje tor przeskakując apaszki obunóż.

• „Skok w dal” – rodzic zaznacza na podłodze miejsce z którego dziecko skacze. Dziecko wykonuje skok z miejsca, starając się skoczyć jak najdalej.

• „Celuj piłką” – dziecko wykonuje kulkę z gazety, rzuca nią do wyznaczonego przez rodzica celu, z określonego miejsca.

6.Oglądanie filmu o głównym symbolu Igrzysk Olimpijskich (pierwszy fragment filmu do 3:40)

https://www.youtube.com/watch?v=CdWqXZMxnNA

 
 7.Wyklejanie kolorową plasteliną kół olimpijskich – kolory dziecko zna z filmu.

 alt

8.Słuchanie opowiadania P. Beręsewicza „Wyścigi”.

W Dniu Sportu przed wyścigiem w workach Olek był pewny swego. Tymczasem niespodzianka! Ola jak zając wyskoczyła mu zza pleców i pierwsza wpadła na metę. Zabrzmiały brawa, a Olek nadął się i burknął:

- Na pewno miała luźniejszy worek!

- Następnym razem stań do wyścigu ze ślimakiem – zaproponowała mama, ale Olek wzruszył ramionami.

- A co to za przyjemność wygrać ze ślimakiem? – prychnął. – Przecież ze ślimakiem nie można przegrać!

- To znaczy, że przyjemność jest wtedy, kiedy można przegrać, tak? – spytała mama. – W takim razie wypadałoby chyba umieć przegrywać, co?

- Jak to umieć przegrywać? – zdziwił się Olek.

- Po prostu: najpierw starać się wygrać, a jeśli się nie uda, pogratulować zwycięzcy i następnym razem starać się jeszcze bardziej.

- To trudne – zmartwił się Olek.

Mama uśmiechnęła się czule.

– Wiem, synku – powiedziała.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

• Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu?

• Co ty zrobiłbyś na miejscu Olka?

• Co poradziła Olkowi mama?

9.Powiedz co chłopiec robi z piłką (nazwanie czynności) i znajdź jego cień.

 
alt
 

10.Ćwiczenia grafomotoryczne.

 alt

11.Praca plastyczna – wykonajcie znicz olimpijski. Potrzebujecie kolorowego kartonu, białego kartonu, farb, kleju. Przykład pracy poniżej.

alt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Język angielski
15 czerwca 2020
 
 
Temat zajęć : It’s summer time – lato

Dzisiaj poznamy nazwy czynności jakie wykonujemy podczas lata :

I play basketball. – ja gram w koszykówkę.

I ride a bike. – ja jeżdżę na rowerze.

I play football.- ja gram w piłkę.

I swim .– ja pływam.

I eat ice cream. – ja jem lody.

I drink Coca cola.- ja piję coca cole.

A teraz narysujcie siebie jak wykonujecie którąś z czynności. Miłej zabawy

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Język angielski
17 czerwca 2020

Temat zajęć: Morze czy góry?- poznajemy słownictwo związane z wakacyjnymi wyjazdami.

Dzisiaj poznajmy słownictwo związane z wakacyjnymi wyjazdami.

Let’s go to the mountains.- Jedziemy w góry.

Let’s go to the seaside.- Jedziemy nad morze.

Let’s pack our suitcase.- Spakujmy naszą walizkę.

What do you put in your suitcase?- Co pakujesz do swojej walizki ?

T- shirt- koszulkę z krótkim rękawem

Socks- skarpetki

Jacket- kurtkę

Hat- kapelusz, czapkę

Shorts- krótkie spodenki

Sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

Towel- ręcznik

 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Temat tygodnia: Nasze podwórko
08 - 12 czerwca 2020
 
 

1.Wykonaj ćwiczenia logorytmiczne.

      Dzie ko wykonuje ruchy, o których jest mowa w rymowance, powtarzając za rodzicem jej tekst.

      Krok do przodu,

      w lewo, w prawo.

      Krok do tyłu,

      Rusz się żwawo.

      Znowu w lewo,

 aż dwa kroki,

w stronę prawą

trzy podskoki.

2. Posłuchaj wierszyka „Podwórko" J. Koczanowskiej

      Opowiedz o swoim podwórku.

–    Co się na nim znajduje?

 – W co się można na nim bawić?

A następnie posłuchaj wiersza i opowiedz o podwórku z wiersza.

-    Omów ilustrację. (Co robią dzieci?).

alt

3.Posłuchaj piosenki

Podajmy sobie ręce - https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

Plac zabaw - https://www.youtube.com/watch?v=_fgm-kI1RNY

     4.Na podwórku – historyjki obrazkowe.

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

      Dziecko dobiera się w pary z rodzicem i stają naprzeciwko siebie. Uderza raz w swoje dłonie, raz w dłonie rodzica, mówiąc za rodzicem rymowankę (jedno słowo to jedno uderzenie).

   Podwórko to miejsce, które znamy,

         Podwórko to miejsce, które kochamy.

   Ale pamiętać musi każde z nas,

   żeby bezpiecznie tam spędzać czas.

 alt

    - Opowiedz historyjki.

   - Oceń zachowania dzieci.

   - Jak zachowujesz się na podwórku?

   - Co lubisz robić najbardziej?

   - Co znajduje się na twoim podwórku?

 

  5.Obejrzyj prezentację na temat bezpiecznych zabaw na podwórku.

https://www.youtube.com/watch?v=4XJVIgkav6g

  6. Zabawa rozwijająca sprawność manualną i inwencję twórczą – wyklejanie sylwety piłki ko­lorowymi kuleczkami z plasteliny według podanego wzoru.

 alt

        7. Zabawa Co robi moja piłka? naśladowanie ruchem zachowania piłki.

  Kiedy rodzic podrzuca piłkę nisko – dziecko podskakuje tuż nad podłogą; kiedy podrzuca piłkę wysoko – wykonuje wysokie podskoki w miejscu; gdy kozłuje piłkę dookoła siebie –     dziecko przeskakuje z nogi na nogę wokół własnej osi; turla piłkę po podłodze – dziecko ostrożnie turla się po dywanie; spaceruje po sali, odbijając piłkę – dziecko porusza się, skacząc      obunóż.

      8. Słuchanie wiersza „Nie wolno!” J. Koczanowskiej

       Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,

       Kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

       Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

a     Ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

       Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,

      Że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

     Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków

     lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

      Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza.

- Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?

- Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo poba­wienie się z pieskiem?

- Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?

- Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi?

Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.

      9. Zabawa ruchowa - rodzicu zatańcz dzieckiem.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

        

–     10. Rozmowa na temat placu przedszkolnego.

- Co byłoby potrzebne na naszym placu przedszkolnym?

- Czy przydałby się regulamin?

Stwórzcie razem regulamin - planowanie znaków mówiących o tym, co można robić, a czego nie można na placu przedszkolnym. np. przekreślony obrazek psa – nie wprowadzamy psów na plac przekreślona złamana gałązka – nie niszczymy roślin dwoje dzieci uśmiechniętych – młodsze i starsze – bawimy się wspólnie z młodszymi.

      11. „Mój wymarzony plac zabaw” – namaluj farbami.

       12. Zabawa matematyczna.

Ustalanie równoliczności dwóch zbiorów (sprawdzanie zrozumienia pojęcia przez dzieci).

•     - Zabawy klockami. 

         Rodzicu ustaw osiem klocków w szeregu, dziecko je przelicza. Potem pod nimi ustawia też osiem klocków, tej samej wielkości i tego samego kształtu, ale w innym kolorze. Dziecko też       je  liczy.

Rodzic pyta: których klocków jest więcej?

Dziecko opowiada: tyle samo

Potem rodzic układa klocki według własnego pomysłu, pytając

     13. Zagadki – Co znajduje się na placu zabaw?

      Rodzic omawia wygląd urządzeń z placu zabaw, nie podając ich nazw. Dziecko odgaduje, o czym jest mowa. Np.

      Obraca się dookoła, poruszana co jakiś czas przez kogoś. (karuzela)

       Porusza się do przodu i do tyłu – przez osobę albo ruchami nóg. (huśtawka)

Można na niej zjeżdżać z góry na dół. (zjeżdżalnia)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 

Temat zajęć : W się dzisiaj ubrałeś / ubrałaś ?- opowiadamy o sowich ubraniach .

Dzisiaj będziecie opowiadać o tym w jesteście ubrani i rysować siebie .

Zadajemy pytanie : What are you wearing today?- w jesteś dzisiaj ubrany/ ubrana?

Odpowiadamy : I am wearing a blue T-shirt, black trousers, white socks, black and pink shoes.

Nastepnie rysujemy siebie w tych ubraniach I kolorujemy.

Miłej zabawy.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Język angielski
10 czerwca 2020
 

Temat zajęć : It’s summer time – nadchodzi lato

Na dzisiejszych zajęciach poznany słownictwo związane z pora roku lato .

Summer- lato

The sun – słońce

It’ s hot- jest gorąco

It’s warm- jest ciepło

There are flowers- znajdują się kwiaty.

There are bees- znajdują się pszczoły

The trees are green- drzewa są zielone

Praca plastyczna :

Narysujcie jak według Was powinno wyglądać lato .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Język angielski
1 czerwca 2020
 

Temat zajęć :Bawimy się w projektantów mody – praca plastyczna

Na dzisiejszych zajęciach będziecie projektantami mody. Do zabawy potrzebne wam będą :

- kolorowe gazety z postaciami

-klej, nożyczki

- kartka z bloku technicznego lub rysunkowego

Wycinacie postać z gazety i przyklejacie ją na kartkę z bloku. Następnie dobieracie jej ubrania, które wycinacie z innych postaci z gazety i przyklejacie je. Powstanie wam kolorowa postać ciekawie ubrana.

 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Temat tygodnia: Dzieciece przyjaźnie
01 - 05 czerwca 2020
 alt

Wita Was słoneczny ranek,
Tyle dzisiaj niespodzianek.
Tyle przygód czeka nas,
pierwszy czerwca, wstawać czas!
Dziś jest święto wszystkich dzieci –
To szczególny dla nas dzień.
Jasne słonko mocno świeci,
Spoza chmur uśmiecha się.
Dzisiaj święto wszystkich dzieci,
Niech nam pięknie słońce świeci,
Wszyscy śmieją się od rana –
Każda buzia roześmiana.
Czar zabawy dziś panuje,
Małe serce się raduje.
Oj! Jak ptaszki dziś śpiewają,
Tak życzenia Wam składają.

 

A do życzeń dołączają Wasze Panie – Agnieszka, Danusia, Małgosia, Ala i Monika

 

 

Z okazji dzisiejszego święta przygotowałyśmy dla Was kilka zabaw.

1.Wylosujcie po kolei ćwiczenia i wykonajcie je wspólnie z rodzicami.

 altaltalt

2.Wykonaj zadanie poniżej.

 alt

3.Pomóż dzieciom rozplątać latawce – paluszkiem lub kredką prowadź po sznurku latawca od rączki dziecka – dowiedz się jaki kolor latawca ma każde z dzieci.

 alt

4.Gra interaktywna

https://view.genial.ly/5ec638186e4bae0d1af48f15

5.Narysuj swój wymarzony prezent na Dzień Dziecka

alt

A na koniec dostajecie od nas:

alt

1.Posłuchaj wiersza. Opowiedz o dzieciach z wiersza – czego chcą dzieci?

alt

Kto to jest przyjaciel? - dzieci określają kto to wg nich jest. Rodzice naprowadzają dziecko, tłumaczą, podają przykłady zachowania się przyjaciela. Zapytanie dziecka czy ma przyjaciela, jeśli tak, to jak ma na imię. Co lubią razem robić?

Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Chcę mieć przyjaciela”

https://www.youtube.com/watch?v=SfMCatGmJ3Q

2. Rozmowa na temat opowiadania

  • Dlaczego Julka obudziła się smutna?

  • Jak miały na imię dziewczynki, które miały zostać przyjaciółkami Julki?

  • Jak wyglądały ich zabawy?

  • Dlaczego Julka się zbuntowała?Kim była Ania i jak zachowywała się w stosunku do niej Julka?

  • Dlaczego nikt nie bawił się z Anią? Czy to wystarczające powody?

  • Jak skończyła się historia Julki?

alt

3.Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

4.Obejrzyjcie obrazki dzieci mieszkających na świecie. Zapytajcie rodziców skąd pochodzą. Porozmawiajcie z rodzicami dlaczego dzieci mają inne niż wy ubrania, fryzury itp. Możecie też obejrzeć prezentację:

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

alt

5.A teraz poskaczcie troszkę i potańczcie z Małą Dominiką na dywanie

https://www.youtube.com/watch?v=_6TMiPZZILE

6.Rodzice przeczytają wam zagadki. Spróbujcie odgadnać o kogo chodzi i pokażcie odpowiedź na obrazku.

alt

7.Policz dziewczynki i chłopczyków.

alt

8.Poćwicz rączkę – po śladzie zaprowadź dzieci do domków.

alt

9.Wykonajcie z pomocą rodziców indiański pióropusz

Można pobrać gotowy do wydruku i wycięcia

http://www.familyshoppingbag.com/img/view-print.php?img=nativeamericanhat.jpg

Do wydruku i pokolorowania samodzielnie przez dziecko, ozdobienia wg jego pomysłu

https://onlinecursosgratuitos.com/projeto-dia-do-indio-com-23-atividades-para-imprimir/

Samodzielnie stworzyć (zdjęcie poglądowe poniżej).

alt

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Temat tygodnia: Święto rodziców
25 - 29 maja 2020
 

1. Ćwiczenia poranne - wykonanie ćwiczeń opisanych w wierszu – rodzic powoli czyta wiersz, dziecko wykonuje ćwiczenia.

Rano wstaję, wkładam dres.

Otwieram okno, miło jest.

Skaczę w górę, skaczę w bok,

i do tyłu robię skok.

Ręce w przód, ręce w tył.

Ćwiczę, abym zdrowy był.

2. Praca z obrazkiem – rodzic rozmawia z dzieckiem na temat ilustracji.

- Kogo widzisz na obrazku? ( rodzinę )

- Kto należy do twojej rodziny? (mama, tata, dziadkowie, brat lub siostra)

 alt

3. Obejrzyjcie wspólnie prezentację, a następnie zachędźcie dziecko do wykonania kilku zadań z prezentacji.

„Moja rodzina” - prezentacja dla przedszkolaka

https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

4. Nauka na pamięć wierszyków dla mamy i taty.

Tato - naucz na pamięć dziecko wierszyka na dzień mamy.

„Moja mama jest jak wiosna, taka piękna i radosna.

Kocha mnie, ja o tym wiem i ja mamo kocham Cię”.

Mamo - naucz na pamięć dziecko wierszyka na dzień taty.

„Tato! Tato! Patrz co mam!

Moje serce Tobie dam,

A w tym sercu duży kwiat,

Tato! Tato! Żyj 100 Lat”.

Dzień matki i ojca są wyjątkowymi dniami z najpiękniejszych świąt, pełnych kwiatów i najserdeczniejszych życzeń. Święta te są wyrazem wdzięczności, szacunku i miłości.

Chciejcie drogie mamusie i mili tatusiowie przyjąć najserdeczniejsze życzenia od waszych kochanych dzieci.

 alt

5. Zabawa muzyczno-ruchowa dla dzieci i rodziców

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

6. Praca plastyczna wykonanie prezentów dla rodziców

Dla taty koszula. Potrzebne będą: papier kolorowy, papier szary, klej, guziki.

 alt

Dla mamy laurka. Potrzebne będą: papier kolorowy, klej, foremka do babeczek.

 alt

7. Ekspresja słowna Co lubią nasi rodzice?

Kończenie zdań: Moja mama lubi…

Mój tata lubi…

Moi rodzice lubią, gdy ja…

8. Nauczcie się piosenki pt „Moja wesoła rodzinka”

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

10. Rozwiązywanie zagadek o rodzinie

       Kocha nas najbardziej na świecie,

       wszystkie troski od nas odgania.

       Ona nas urodziła. Czy już wiesz, kto to? 

      To… (mama)

Gdy coś się w domu zepsuje,

szybciutko to naprawi.

Samochód też zreperuje,

bo on wszystko potrafi.

(tata)

      Dla was, wnucząt, ona zawsze

      dobre serce ma.

     Czułym okiem na was patrzy,

      bajek mnóstwo zna.

(babcia)

Nie każdy jest siwy,

nie każdy wąsaty,

ale każdy jest tatą,

mamy albo taty.

(dziadek)

      Taki sam chłopiec jak ja,

      mamę wspólną ze mną ma.

      Wspólny jest również tata.

       A ja wiem, że mam

(brata)

 Co to za dziewczynka ze mną w domu mieszka,

 do rodziców mówi: mamo, tato,

 a na imię ma Agnieszka?

(siostra)

9. Praca plastyczna - narysuj swoja rodzinę kredkami świecowymi.

 alt

10. Zabawa matematyczna – policz kwiaty dla mamy.

Teraz poćwiczymy liczenie Na poniższym obrazku trzeba policzyć ile kwiatów ma każdy bukiet dla mamy i następnie pokoloruj odpowiednią ilość serduszek.

 alt

11. Wspólny taniec z rodzicami "Czekolada"

Jak co dzień wspólnie potańczcie i pośpiewajcie.

https://www.youtube.com/watch?v=OnQlvLmMfO4

 

ŻYCZYMY MIŁYCH WRAŻEŃ I FAJNEGO SPĘDZENIA CZASU PODACZAS ŚWIĘTA RODZINY

 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Język angielski
25 maja 2020

Temat zajęć : Nasze ubrania – układamy piosenkę

 

Na dzisiejszych zajęciach utrwalicie sobie nazwy ubrań, które poznaliście na ostatnich zajęciach.

Do tekstu rymowanki, możecie ułożyć własną melodię i zaśpiewać ją.

Rymowanka :

Everybody clap, clap, clap ( wszyscy klaszczemy)

Let’s say the clothes rap.( rapujemy o naszych ubraniach)

T- shirt ( koszulka z krótkim rękawem)

Shoes( buty)

Socks( skarpety)

Trousers ( spodnie)

Sweater ( sweter)

Hat ( czapka. Kapelusz)

Skirt ( spódniczka)

Shirt 9 koszula)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Język angielski 
27 maja 2020

Temat zajęć: W co dzisiaj jesteś ubrany/ ubrana?- utrwalamy poznane słownictwo

 

Na dzisiejszych zajęciach poznacie pytanie dotyczące tego, w co jesteście dzisiaj ubrani i odpowiedź na nie.

What are wearing today? – W co dzisiaj jesteś ubrany/ ubrana?

I am wearing…. – jestem ubrany/ ubrana w….

Np. I am wearing a yellow T- shirt, a pink skier, blue shoes, green socks.

Narysujcie w co jesteście dzisiaj ubrani.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Temat tygodnia: Książka moim przyjacielem
18 - 22 maja 2020
 

1. Zabawy ruchowe

Gimnastyka rączek”

https://www.youtube.com/watch?v=cdLltUIgcr4

Muzyczny rock

https://www.youtube.com/watch?v=6THdtkvAUwc

  • Skoki przez drabinkę - Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

  • Spacerek – puśćcie muzykę i wypowiadajcie dziecku różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy dzieci udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd.

2.Posłuchajcie wierszyka.

„Pieśń mola książkowego”

Gdy ci smutno, gdy ci źle,

Książkę weź i czytaj!

Kiedy świat poznawać chcesz,

Książkę weź i czytaj!

Gdy na dworze pada deszcz

Książkę weź i czytaj!

W książce zawsze słońce jest,

Książkę weź i czytaj!

Kiedy sukces odnieść chcesz,

Książkę weź i czytaj!

Bo tu ogrom wiedzy jest,

Książkę weź i czytaj!

Rozmowa na temat wierszyka:

  • kiedy można czytać książeczki?

  • po co się czyta ?

  • czy lubią jak rodzice im czytają?

  • jaka książeczkę lub bajkę lubią najbardziej?

3.Rozmowa z dziećmi na temat czytania książeczek i omówienie ich rodzajów na postawie ilustracji .

 altaltaltaltalt

Rodzic pokazuje każdy rodzaj książek, opowiadając, jakie mają cechy charakterystyczne: – bajki – skierowane do najmłodszych odbiorców, dzieci, mają dużo ilustracji;

– komiksy – książki z dużą ilością obrazków i małą ilością tekstów, które zazwyczaj są umieszczone w dymkach;

– powieści – grube książki z dużą ilością tekstu, często bez ilustracji;

– książki popularnonaukowe – książki, z których czerpiemy wiedzę; informatory, encyklopedie, atlasy.

4. Obejrzyjcie prezentacje multimedialną „ Jak powstaje książka”, poznajcie zawody związane z powstawaniem książki.

https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs

alt

Rodzicu omów z dzieckiem zawody związane z powstawaniem książki:

– pisarz – autor, który pisze książkę, wymyśla tekst; kiedyś teksty pisano ręcznie, później na maszynie, a obecnie na komputerze;

– redaktor – współpracuje z autorem, poprawia tekst, przygotowuje go do druku; ilustrator, rysownik, grafik – osoba, która wykonuje ilustracje do książki;

– drukarz – osoba, która drukuje tekst wraz z obrazkami;

– introligator – osoba, która zszywa lub skleja kartki, wykonuje okładkę twardą lub miękką;

– czytelnik – osoba czytająca książki. Następnie rodzic zaprasza dziecko do zabaw z ilustracją.

5. Rodzicu omów wspólnie ze swoim dzieckiem zasady korzystania z książeczek

Pomogą Wam ilustracje i film

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

altaltalt

6. W bibliotece - bajka dla dzieci (audiobook)

https://www.youtube.com/watch?v=7TJtWPGdwSM

7. Praca plastyczna - wyklej obrazek książki kulkami z plasteliny

 alt
lub
 

Wykonajcie swoją zakładkę do książki. Przed przystąpieniem do pracy rodzic pokazuje kilka gotowych zakładek do książek. Dzieci oglądają zakładki, omawiają ich różnorodność, podkreślają ich użyteczność. Po skończonej pracy dziecko prezentuje swoją zakładkę i umieszcza ją w ulubionej książeczce.

Przygotuj: nożyczki, papier kolorowy, blok techniczny, klej, szablony o różnych kształtach, dziurkacze o różnorodnych wzorach, kredki, mazaki, włóczki, tasiemki

Poniżej przykłady.

altalt

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Język angielski
18 maja 2020

Temat zajęć : Śpiewamy piosenkę o zwierzętach w ZOO.

Piosenka jest dostępna na kanale YOU TUBE – ZOO ANIMALS tytuł piosenki LET’S GO TO THE ZOO . Miłego śpiewania.

Uwaga !!! Mini projekt ‘’ WILD ANIMALS ‘’

Zapraszam Was i Waszych najbliższych do stworzenia makiety Waszego mini zoo.

Możecie wykorzystać wszystkie dostępne materiały i techniki plastyczne jakie znacie.

Możecie zrobić zwierzęta z pudełeczek , z butelek plastikowych, wyciąć z kartonu, ulepić z plasteliny.

Życzę miłej i twórczej zabawy.

Zdjęcia Waszych prac prześlijcie na stronę przedszkola i o administratora FB.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20 maja 2020

Temat zajęć : Poznajemy nazwy ubrań

Na dzisiejszych zajęciach poznamy nazwy ubrań:

Jumper –sweter

Hat- czapka, kapelusz

Trousers-spodnie

Skirt- spódnica

Socks-skarpetki

Shoes-buty

Jacket- kurtka

T- shirt – koszulka z krótkim rękawkiem

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11 maja 2020

Temat zajęć : Rysujemy ulubione dzikie zwierzę.

Dzisiaj przypominamy sobie nazwy dzikich zwierząt, które poznaliśmy na ostatnich zajęciach

Crocodile- krokodyl

Snake –wąż

Lion- lew

Monkey- małpa

Hippo- hipopotam

Parrot- papuga

Giraffe- żyrafa

Będziemy również zadawać pytania:

What wild animal do you like ?- Jakie dzikie zwierzę lubisz?

Odpowiedź :

I like a crocodile. – Ia lubię krokodyla.

Pytanie :

What colour is your crocodile ? – jakiego koloru jest Twój krokodyl ?

Odpowiedź :

It is green .- on jest zielony.

Następnie , wykonajcie rysunek swojego ulubionego dzikiego zwierzęcia. Możecie wykorzystać różne techniki plastyczne np: wydzieranka, malowanie farbami.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Język angielski
13 maja 2020

Temat zajęć : Czy ty lubisz lwa?- przeprowadzamy wywiad.

Dzisiaj będziemy zadawać pytania o Wasze ulubione dzikie zwierzęta . Przygotujcie swoje prace z poprzednich zajęć.

Jeśli ktoś z Was narysował krokodyla, to pokazując swój rysunek zadaje pytanie :

Do you like a crocodile ? – czy ty lubisz krokodyla?

Ktoś odpowiada: Yes, I do – tak, ja lubię No, I don’t – nie, ja nie lubię

Spróbujcie zadawać pytanie o każde z poznanych zwierząt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Łąka i jej mieszkańcy

15 maja 2020

1.Już za moment wybierzecie się na muzyczna wycieczkę z biedronkami na łąkę, ale najpierw trzeba się troszkę poruszać :)

Myszki wyszły z norki” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci – myszki, chodzą na czworakach, zatrzymują się w przysiadzie – myszka myje pyszczek – pocieranie rękami policzków.

Krety” – zabawa z elementem pełzania. Przysiad podparty, przejście do leżenia na brzuchu. Poruszanie się poprzez odpychanie rękami i nogami od podłogi. Zwracamy uwagę, aby dzieci nie układały rąk pod klatką piersiową.

Po wysokiej trawie” – marsz z wysokim unoszeniem kolan.

Ćwiczenia oddechowe – potrzebny kawałeczek papieru.

Na łące wieje mały wiaterek – każde dziecko dmucha lekko na trzymany przed ustami pasek papieru. Teraz wiatr jest mocniejszy – dzieci dmuchają mocniej. (Wdech nosem – wydech ustami, długi, powolny). Wiatr się uspokoił. Możemy wąchać kwiaty (wdech nosem – wydech nosem).

2.Posłuchajcie piosenki o biedronkach i powędrujcie z nimi na piękną łąkę.

https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8

3.Teraz poćwiczymy troszkę liczenie i orientację przestrzenną. Na poniższym obrazku trzeba policzyć ile biedronek jest na kwiatku, ile nad kwiatkami, a ile pod kwiatkami. Poniżej narysuj tyle kresek ile biedronek naliczyłeś. Możesz też pokazać liczbę na palcach.

 alt

4.Zagadki słuchowe. Co to za mieszkaniec łąki, którego słyszysz

- pszczoła - https://www.youtube.com/watch?v=VB2Sy2xcW7E

- komar - https://www.youtube.com/watch?v=Qg1N6O1jnT4

- bocian - https://www.youtube.com/watch?v=tRyKgzMtCfY

- mucha - https://www.youtube.com/watch?v=8q0poDwrlj8

- żaba - https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg

- świerszcz polny - https://www.youtube.com/watch?v=WU57ZdkUk5k

 

5.Zabawa plastyczna – malowanie solą.

 alt

Obrazek z www.mojedziecikreatywnie.pl

Stworzycie dzisiaj motyla z kolorowej soli. Potrzebujecie:

  • szablon motylka (poniżej link)

  • sól – około kilograma (zależy jak dużo kolorów chcecie zrobić)

  • kolorowa kreda (mogą też to być kredki ołówkowe -stróżki kredki, pisaki, wilgotna bibuła lub cokolwiek na co wpadniecie z dziećmi, aby zabarwić sól – pamiętajcie tylko, aby było to dla dzieci bezpieczne)

  • talerzyki / miski na sól

  • klej typu magic

Gdy już powstaną kolorowe sole, smarujemy po kolei fragmenty motylka i posypujemy wybranym kolorem. Tak postępujemy z całym rysunkiem motylka. Jeśli dziecko chce nie musi korzystać z szablonu, może samo zrobić swojego motyla.

Film jak farbować sól

https://www.youtube.com/watch?v=jjLexAp1Lyg&feature=youtu.be

Film jak tworzyć solne motyle

https://www.youtube.com/watch?v=D2z3FFRQKVY&feature=youtu.be

Tu link do szablonu motylka - http://www.kolorowanki.ugu.pl/wp-content/uploads/kolorowanki-motyle-owady-2.gif

5.Zabawa plastyczna – malowanie solą.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13 maja 2020

1.Poranne ćwiczenia:

„Kwiaty na łące” – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci w siadzie skrzyżnym, ręce mają na kolanach, głowa nisko pochylona.

Na hasło: Kwiaty otwierają się na słońcu – wyprost z uniesieniem ramion w górę. Na: Kwiaty zamykają się wieczorem – powrót do poprzedniej pozycji.

„Lecą motyle” – ćwiczenie ramion. Lekki bieg z jednoczesnym poruszaniem rozłożonych szeroko ramion – w górę i w dół. Odpoczynek w przysiadzie – motyl usiadł na kwiatku i złożył skrzydła.

„Wąchamy kwiaty” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci chodzą swobodnie. Co jakiś czas pochylają się i naśladują wąchanie kwiatów.

„Lecą ptaki” – zabawa bieżnia. Bieg w różnych kierunkach, ręce ułożone w skrzydełka. Zatrzymanie się w przysiadzie – ptaki dziobią ziarenka.

„Gąsienica” – ćwiczenie stóp. Chód z naprzemiennym poruszaniem palcami stóp. Palce stóp podkurczają się i prostują.

„Wygrzewamy się na słońcu” – ćwiczenie relaksacyjne. Swobodne leżenie na podłodze, na boku, na plecach. Przekładanie się i przyjmowanie innej pozycji.

2. Jak leżycie już na tej pięknej łące, to rozejrzyjcie się wokoło. Popatrzcie na kwiaty na tej naszej pięknej łące.

 alt

Jakie kwiaty rosną na łące na naszym obrazku? Znasz je? Jeśli nie to rodzice powiedzą Ci jak się te kwiaty nazywają.

 3. A teraz czas na kwiatowe zagadki :) Nie wszystkie z kwiatów poniżej występują na łące, ale z pewnością większość z nich znasz np. z ogródka, balkonu, kwiaciarni lub klombów miejskich :)

 alt

4. A teraz trudne zadanie – znajdź różnice między obrazkami. Trzeba będzie troszkę policzyć.  Podpowiemy, że jest ich 5.

 alt

5. A na koniec zróbcie z rodzicami doświadczenie. Potrzebne będą Wam do niego farbki, pędzelki i woda i biała kartka papieru. Spróbujcie pomieszać kolory farbek, jak na obrazkach poniżej o zobaczcie jakie powstaną Wam z nich kolory :) Miłej zabawy.

alt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11 maja 2020

 
1.Jak co dzień wspólnie potańczcie, poćwiczcie i pośpiewajcie :) - przypominamy sobie i rozruszamy różne części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=aQ5Xc9g3QNM

2.Nauczcie się piosenki o bocianie. Obejrzyjcie historyjkę o jego podróży na nasze łąki.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA&t=25s

3.Obejrzyjcie wspólnie prezentacje o łące. A następnie zapytajcie dziecko (na jej podstawie) o:

  • Co to jest łąka?

  • Jakie zwierzątka mieszkają na łące?

  • Jakie kwiatki można spotkać na łące?

  • Co można robić na łące?

  • Jak trzeba się na łące zachowywać i dlaczego?

4. PREZENTACJA - mają ją Państwo na mailu. 

5.A teraz wyobraźcie sobie cudowną wiosenną łąkę, po której spacerujecie. A może nawet niedawno byliście z rodzicami na jakiejś na spacerze? Namalujcie ją farbami. Potrzebne wam będą:

  • biała kartka A4

  • farby plakatowe lub akwarelowe

  • słomka do napojów

  • pędzelek

  • woda

Rozróbcie dość mocno zieloną farbkę, żeby była wodnista. Nałóżcie duże krople farbki na dół kartki, a następnie rozdmuchajcie ją po kartce przez słomkę. W ten sposób zróbcie trawy na łące. Następnie maczajcie paluszki w kolorowych farbach i malujcie kwiaty – możecie stemplować lub malować pociągając paluszkami z farbą po kartce. I jak – piękna ta Wasza łąka, prawda?

Przykładowy obrazek (kwiaty malowane pisakami) zaczerpnięty z www.pomieszanezpoplatanym.blog.spot

 altalt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Język angielski 
6 maja 2020
 

Temat zajęć : Poznajemy nazwy dzikich zwierząt.

Na dzisiejszych zajęciach poznacie nazwy dzikich zwierząt

Crocodile- krokodyl

Snake –wąż

Lion- lew

Monkey- małpa

Hippo- hipopotam

Parrot- papuga

Giraffe- żyrafa

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Język angielski 
4 maja 2020
 

Temat zajęć : Śpiewamy piosenkę o wesołym domku.

Dzisiaj będziecie śpiewać piosenkę o zabawie w wesołym domku.

‘’ Turn the key , come with me”- Przekręć klucz i chodź ze mną

“ Play with me in my little house ‘’- Pobaw się ze mną w moim małym domku

‘’ Sing and play ‘’-Śpiewaj i baw się

‘’ Playtime every day’’- Każdego dnia jest czas na zabawę

Piosenka jest dostępna na kanale YOU TUBE , seria BABY BEETLES ( żuczek żółty TICK TOCK) tytuł piosenki ‘’Playtime’’- czas na zabawę.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Muzyka jest wszędzie

8 maja 2020

 

1.Zabawy paluszkowe

https://www.youtube.com/watch?v=7tBVZINpUAw

2.Poranny ruch przy muzyce dla całej Rodzinki :)

https://www.youtube.com/watch?v=oQSI7OafNxU

3.Legenda o hejnale mariackim w Krakowie

https://www.youtube.com/watch?v=xzr3oIyi5eo

Rozmowa na temat legendy, zapytajcie dzieci:

Czy ktoś pilnował miasta?

Kto ostrzegł mieszkańców o niebezpieczeństwie?

Co się stało z trębaczem?

Jak mieszkańcy Krakowa upamiętnili to wydarzenie?

4.Posłuchajcie hejnału z wieży mariackiej. Powiedzcie dzieciom kiedy można go usłyszeć i gdzie.

https://www.youtube.com/watch?v=i6R_v0ZCg4M

4.Zabawy słuchowe

Raz i dwa, raz i dwa, każdy klaszcze tak jak ja! – rodzic wyklaskuje rytm, a dziecko stara się go precyzyjnie odtworzyć. Alternatywnie można tupać, śpiewać, kląskać i skakać do rytmu?

Krok za krokiem– w tej zabawie jedna dziecko ma zawiązane oczy i podąża za dźwiękiem wydawanym przez rodzica za pomocą np. grzechotki. Zabawę można urozmaicić wyznaczając trasę papierową taśmą – za jej przekroczenie dziecko wraca na start lub odpada z gry.

Pudełko – zadaniem dziecka jest potrząsać pudełkiem, w którym ukryte są przedmioty codziennego użytku, np. klucze, telefon i zgadnąć co się z nich znajduje.

Co to za melodia? – puszczamy dziecku początek utworów które zna, a ono próbuje zgadnąć co to za piosenka

5.Domowa orkiestra – zagraj na domowych instrumentach.

 alt

Spróbujcie zagrać z dziećmi z filmiku całą rodziną. Jeśli nie zrobiliście grzechotek użyjcie czegokolwiek. Mogą to być: drewniane łyżki, metalowe łyżki, pudełko i łyżka, duże klocki, wasze dłonie, garnki :)

https://www.youtube.com/watch?v=_l_28nHNPGo

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6 maja 2020

 

1.Gimnastyczne koło - zakręćcie kołem i poćwiczcie.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

2.Dzisiaj dowiemy się co to jest orkiestra i gdzie występuje. Posłuchacie piosenki na ten temat.

https://www.youtube.com/watch?v=UZCX4gUlJZk

 alt

3.Korzystając z piosenki i obrazka powyżej przeprowadźcie rozmowę z dziećmi na temat:

  • Co to jest orkiestra symfoniczna?

  • Gdzie odbywają się koncerty orkiestry?

  • Na jakich instrumentach grają muzycy w orkiestrze? - tu dzieci powinny powiedzieć, bo poznały już instrumenty.

  • Skąd (dzięki czemu) muzycy wiedzą jak mają grać? - nuty, dyrygent

  • Kto to taki dyrygent i co robi?

Jeśli chcecie możecie skorzystać z tego filmików - https://www.youtube.com/watch?v=UhxmIGMhC3Y lub https://www.youtube.com/watch?v=O1S01XGAuPI dotyczących orkiestry symfonicznej.

4.Połącz linią (paluszkiem) instrumenty z obrazkami, na których są powiększone fragmenty tych instrumentów.

 alt

Zagadki słuchowe. Drogi Rodzicu posadź dziecko tak, aby nie widziało monitora komputera, puść filmik. Zatrzymuj jego odtwarzanie, aby dziecko spróbowało zgadnąć jaki instrument usłyszało.

https://www.youtube.com/watch?v=g6oQHc6zPcY

Samodzielne wykonanie instrumentu muzycznego.

Proponujemy wspólnie z dzieckiem wykonać domowy instrument muzyczny – grzechotkę. Możecie też wykonać ich kilka. A może zechcecie wykonać kilka różnych instrumentów.

Do wykonania grzechotki potrzebne będzie:

  • zakręcana plastikowa butelka (mała), rolka z papieru toaletowego, opakowania po jogurtach, puszka (dowolna inwencja twórcza)

  • coś do oklejenia obudowy grzechotki (żeby była atrakcyjna dla dziecka) lub wodoodporne pisaki do jej pomalowania

  • w zależności od tego jaki chcemy mieć odgłos grzechotki – kasza, kasza manna, groch, spinacze, kamyki itp.

Do butelek wsypujemy trochę wypełnienia np. kaszy, zakręcamy szczelnie. Ilość wypełnienia dobieramy tak, aby ładnie brzmiało i mogło się swobodnie wewnątrz butelki przemieszczać. Ozdabiamy. Gotowe :)

Możecie wykonać kilka różnie brzmiących grzechotek.

 altalt

 

Pomysły na inne instrumenty:

https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara

Jeśli będą mieli Państwo ochotę, to proponujemy puścić dzieciom utwór w wykonaniu orkiestry symfonicznej, aby mogły usłyszeć jak to brzmi w całości, zobaczyć jak grają muzycy na poszczególnych instrumentach oraz jak pracuje dyrygent.

My proponujemy wersję dziecięcą (ze zwierzątkami) https://www.youtube.com/watch?v=lUYEvCly8Fo

lub tradycyjną :)

https://www.youtube.com/watch?v=kYrUWfLlYI0&list=PLtdpHsyjyhCAUCPUF3pAmAQaMA7NFlG8I&index=19

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4 maja 2020

1.Spróbujcie pobawić się z dziećmi tym muzyczno – rytmicznym ćwiczeniem. Potrzebne będą do niego np. dwie łyżki najlepiej drewniane (dla każdego z Was)

https://www.youtube.com/watch?v=RPEmTh2YncI

2.Wystukiwaliście rytm. Rytm kojarzy się z muzyką. Zapytajcie dzieci, co to wg nich jest muzyka – może niech podadzą przykład.

Pokażcie im ten obrazek i zapytajcie czy na łące, w lesie lub nad wodą można usłyszeć muzykę? Nie taką z radia lub magnetofonu. Jak myślą? Jeśli tak to może powiedzą jakie odgłosy tam usłyszą? Jakie odgłosy są muzyką przyrody?

 alt

3.Posłuchajcie muzyki natury

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

alt

4.Ćwiczenie ortofoniczne

Obejrzyjcie wspólnie rysunek powyżej. Jakie odgłosy wydają zwierzęta z obrazka?

Niech dziecko powtórzy odgłosy zwierząt z rysunku. A może samo potrafi jeszcze podać inne odgłosy zwierząt? np. komar, mucha. A odgłosy przyrody? np. burza, wiatr, deszcz. A odgłosy znane np. z miasta? - warkot samochodu, pociąg.

Naśladuj wybrane przez siebie zwierzątka i odgłosy przyrody – zanuć piosenkę, którą lubisz ich głosami i dźwiękami. Rodzicu pomóż dziecku i zróbcie to wspólnie.

5.Zapytajcie dzieci:

- czy muzyka może męczyć?

- po czym poznać, ze hałas nas męczy? (muzyka też może być hałasem)

- czy to ważne, żeby nie przebywać w hałasie? Dlaczego?

- czy trzeba szanować prawo innych osób do spokoju i ciszy?

Zróbcie krótkie doświadczenie – proszę włączyć muzykę tak głośno, jak zazwyczaj się jej słucha, potem bardzo cicho, a na koniec bardzo głośno. Zapytajcie dziecko o jego odczucia. (Uwaga – głośność muzyki proszę dostosować do wrażliwości słuchowej dziecka).

6.Kolorowanka.

Poniżej link do kolorowanek z owadami. Niech dziecko wybierze tę, którą chce pokolorować, a dodatkowo umie naśladować dźwięk jaki wydaje ten owad.

https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-owady/

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Język angielski

29 kwietnia

Temat zajęć: To jest mój dom- utrwalenie słownictwa dotyczącego pomieszczeń w domu i wokół domu .

Dzisiaj utrwalamy słownictwo dotyczące pomieszczeń w domu, ale również będzie rysować swój wymarzony dom.

Słownictwo, które poznaliśmy to:

Kitchen- kuchnia

Garden- ogród

Garage- garaż

Bedroom- sypialnia

Bathroom- łazienka

Hall- korytarz , przedpokój

Study - pokój do nauki, pokój dziecka

Living room- salon, pokój dzienny

A teraz weźcie kartkę papieru i narysujcie wasz wymarzony dom. Podzielcie go na piętra, narysujcie pomieszczenia jakie się w nim będą znajdować. Możecie narysować dom w kształcie serca z dwoma piętrami, gdzie znajduje się : dwie sypialnie , jedna kuchnia, dwie łazienki itp. Możecie wykorzystać rysunek , który dołączyłam do dzisiejszych zajęć.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Język angielski

27 kwietnia

Temat zajęć: Poznajemy nazwy pomieszczeń w domu i wokół domu.

Dzisiaj poznajemy nazwy pomieszczeń w domu i wokół domu.

Kitchen- kuchnia

Garden- ogród

Garage- garaż

Bedroom- sypialnia

Bathroom- łazienka

Hall- korytarz , przedpokój

Study - pokój do nauki, pokój dziecka

Living room- salon, pokój dzienny

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Polska - mój dom

27 kwietnia

  

1. Na początek proponujemy zagadkę

Pytanie nie trudne, każdy to przyzna. Jak się nazywa nasza ojczyzna?”

 alt

2. Nauka na pamięć wierszyka

Kto ty jesteś? Polak mały... (Władysław Bełza)

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.

— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swymi.

— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę!

— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?
— Oddać życie.

Pomocny może być filmik edukacyjny „Kto ty jesteś?”

https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M

Porozmawiaj o symbolach narodowych..

  3. Oglądanie godła Polski.

•  - Opisywanie jego wyglądu; wyjaśnienie, dlaczego właśnie orzeł znalazł się w godle.

•  - Zwrócenie uwagi na kolorystykę (odniesienie jej do barw narodowych).

•  - Wyjaśnienie, w jakich miejscach można zobaczyć godło państwowe.

   4. Oglądanie flagi Polski.

   Słuchanie hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego.

https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

• Wyjaśnienie, w jakich okolicznościach można go usłyszeć.

• Omówienie zasad zachowania się podczas słuchania i śpiewania hymnu; ponowne wysłuchanie hymnu w postawie na baczność i w ciszy.

altalt

5. Wspólne zabawy przy piosence "Jestem Polakiem"

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

6. Praca plastyczna do wyboru

 altalt

A na koniec utrwalenie wiadomości – prezentacja - „Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały”

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Polska - mój dom

29 kwietnia

1. Poznajemy naszą stolicę Warszawę

alt

2. Zapoznanie z historią powstania Warszawy na podstawie opowiadania Ady i Olka.

 alt

  Odpowiadanie na pytania:

–  - Jak powstała nazwa Warszawa?

–  - Nad jaką rzeką leży Warszawa?

    - Co jest herbem Warszawy? Dlaczego?

 

   3.Posłuchaj wierszyka WIERSZ WARSZAWIANKI” (Adrianna J. S)

Jestem Ada – Warszawianka,

Opowiem Wam o swym mieście,

A wy, proszę, posłuchajcie

I opowieść w świat zanieście.

Że Warszawa to stolica,

Chyba dobrze o tym wiecie,

Ze starówki i stadionu

Słyniemy w całym świecie.

W naszym herbie jest Syrenka,

By, co złego odegrać precz,

Dzierży ona w swoich rękach:

W lewej tarczę, w prawej miecz.

Wisła płynie przez Warszawę,

To najdłuższa w Polsce rzeka.

Chcesz się uczyć przez zabawę?

Centrum Kopernika czeka.

Miasto ma zielone wdzięki,

Parków tutaj jest bez liku,

Najsławniejsze są Łazienki,

Pawie tam narobią krzyku.

Są teatry oraz kina,

Wszystko w samym sercu miasta,

Dla klimatu jest nowina,

Palma w centrum nam wyrasta.

Na tym kończę recytację,

Do ukłonu się szykuję,

Teraz czekam na owacje,

Za uwagę Wam dziękuję.

4. Oglądanie zdjęć współczesnej Warszawy. Opowiedz o nich.

 alt

5. Zabawa ruchowa „Pociąg do Warszawy”

https://www.youtube.com/watch?v=Hn50rQzjO4o

 6. Zdanie do wykonania - Połącz ze sobą dwa elementy

 alt

7. Ćwiczenia grafomotoryczne

alt

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Dbamy o Ziemię

20-24 kwietnia

 

1. Zabawa ruchowa na - przywitanie i rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

2. Posłuchaj wierszyka przeczytanego przez Rodzica i przypatrz się obrazkowi

"Czysty las"

Swego czasu do przedszkola,
przyszła sobie Krysia moja.
Mówi wszystkim: moje dzieci,
nie będziemy dzisiaj śmiecić.

Dziś sprzątanie świata jest,
dla nas wszystkich wielki test.
Miotła, grabie pójdą w ruch
i już czysto będzie tu.

Dzieci w lesie się krzątają,
wszystkie śmieci wysprzątają.
Już niedługo będzie czysto,
jak na wielką uroczystość.

Było brudno w naszym lesie,
bo kto mógł przynosił śmiecie.
Teraz wszystko wysprzątane,
i do worków powrzucane.

Wszystkie dzieci tu sprzątały,
nawet Kuba bardzo mały.
Tę nowinę wiatr nam niesie:
"żyjmy wszyscy w czystym lesie".

http://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/wiersze,czysty-las,69

alt

 Drogi Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o czym była mowa w wierszyku:

  1. W jakim celu dzieci poszły do lasu?

  2. Czy las się zmienił po wizycie dzieci? Jak?

  3. Czy ty dbasz o czystość w lesie, kiedy idziesz tam z rodzicami? Czy brałeś udział w podobnej akcji jak w wierszu?

  4. Czy podoba Ci się las z obrazka?

3. Poćwiczcie pamięć – ekologiczna gra interaktywna

https://view.genial.ly/5e9af762b65e370dac6fe513

4. Posłuchaj piosenki - Dbaj o Ziemię

https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4

5. Powiedz, które zachowania są prawidłowe, a jak nie powinno się zachowywać.

alt

6. Kolorowanka.

Pokoloruj z wydruku – tutaj - http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/sadzenie-drzewa

lub on-line - http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/sadzenie-drzewa?colore=online

7. Praca plastyczna. Wykonajcie z rodzicami projekt torby ekologicznej.

 alt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

alt

1. Obejrzyjcie wspólnie film Drużyna Wróżki Odpadusi „Akcja segregacja” cz 3

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

2. Drogi Rodzicu, porozmawiaj z dzieckiem, wyjaśnij mu, zapytaj czy wie dlaczego i jak...

- Dlaczego pojemniki na śmieci mają różne kolory?

- Dlaczego powinniśmy segregować śmieci?

- Zaplanuj, w jaki sposób możesz dokonywać segregacji odpadów we własnym domu.

Do pomocy możecie wykorzystać poniższe obrazki

Omówcie z dziećmi jakiego koloru są pojemniki na śmieci i do jakiego koloru pojemnika wrzucamy śmieci.

altaltaltaltalt

3. Zapraszamy do wspólnej zabawy przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=1kJhP2Km3zc

4. Wrzuć śmieci do odpowiednich pojemników – gra interaktywna

https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb

5. Zabawa ruchowa

Zabawa ruchowa „Śmieciarki” – Dziecko zamienia się w „śmieciarkę”. Kiedy rodzic klaszcze, dziecko – śmieciarka jeździ po mieście – (pokoju) i szuka śmieci. Dziecko bierze jeden przedmiot. Gdy rodzic przestaje klaskać, dziecko- śmieciarka udaje się do właściwego pojemnika ( kartki pomalowane na odpowiedni kolor pojemnika) i zatrzymuje się obok niego. Rodzic pyta dziecko, z jakiego tworzywa ma śmieci i czy prawidłowo odszukało pojemnik.

Dziecko wrzuca śmieci do odpowiednich pojemników ( kartek pomalowanych na odpowiedni kolor pojemników). Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie śmieci zostaną posegregowane.

5. Wykonaj zadania z listy

 alt

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MAGICZNA LICZBA SIEDEM

 

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

 

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

 

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

 

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

 

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

To jest 5 (uderzamy prawą ręką w lewe ramię)

 

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

To jest 5 (uderzamy prawą ręką w lewe ramię)

To jest 6 (uderzamy lewą ręką w prawe ramię)

 

Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę 7 (powtarzamy wers 2 razy)

To jest 1 (tupiemy prawą nogą)

To jest 2 (tupiemy lewą nogą)

To jest 3 (uderzamy ręką w prawe udo)

To jest 4 (uderzamy ręką w lewe udo)

To jest 5 (uderzamy prawą ręką w lewe ramię)

To jest 6 (uderzamy lewą ręką w prawe ramię)

To jest 7 ( robimy „Indianina” uuuuuuu).